neljapäev, 2. oktoober 2014

Ülem kõplajad ehk töö juurviljafarmis

Peale seda kui ma esmaspäeval koristamise Pembertonis ühes hotellis lõpetasin olin tegelikult päris ärevil ja kurb kuna see oli ühe päeva töö, me olime juba mitu päeva niisama olnud ja Raigol polnud ka tööd. Käisime hosteli omanikule Berni'le peale, et kas oleks juba tööd ja õhtul tuli ta jutuga, et sai meile tööd-weeding! Polnud alguses halli aimugi. Üks teine Eesti kutt tuli ka meiega sinna. Selgus, et see on ainuke organicfarm Manjimupi kandis. Meie tööks oli koos kahe teise kohaliku kutiga kapsaid rohida kõbladega. Vaod on lõpmatud ja piiritud.
Ma niisama kõblatamas ;)

Alguses olin ma väga tüdinenud ja mulle üldse ei meeldinud, peas vaid mõte, et ära ka jalutada ei saa. Nüüd, kui teine päev seljataga võin öelda, et mulle täitsa meeldib. Jah, töö on küll üksluine, aga samas kasutan erinevaid tehnikaid kõplamisels, seega varjeeruv töö :D Hommikul alustame 8 ja kõblatame suuremaid kapsaid, kus umbrohi väääga suur juba. Tegelikult saimegi nii tööd, et need kaks kes töötasid, ütlesid bossile, et inimesi juurde vaja, muidu ei saa töödega valmis. Me pidavat oleme esimesed backerid, kes sinna võetud üldse. Esimene paus on 10 aeg ja siis lõuna pool 1. Peale seda saame "nalja teha", nii kutsusid kutid seda, et teevad kergemaid töid, mis ei anna võrrelda hommikuse piinaga. Peale lõunat rohimegi väikeseid taimi, seal toimub rohkem kobestamine. Töö ei ole tegelikult raske kuna saame puhata mil ise soov. Makstakse tunnipalka seega rabelema ei pea, aga me oleme ikka tublisti teinud ja punnitanud, et end heast ja tublist küljest näidata. Tööpäeva pikkuse saame ise valida, eile tegime 6 ja täna 8 tundi. Omanikul on üldse kokku kolm farmi: juurvilja, avokaado ja viinamarja. Seega usun, et tööd jätkub meil seal kauemaks. Ainuke asi, mis tööpäeva raskeks muudab on kõrvetav päike. Suvi on nüüd algamas, esimesed tõsiselt kuumad päevad. Täna oli seal 27 kandis. Miinus on ka see, et kuna ma pole ikka kummaripoodi jõudnud, siis kasutan ikka neid, mis siit hostelist sain. Jama on see, et need lõhesid täis ja päevalõpuks on tolm ja muld mu jalad nagu neegril muutnud. Täna avastasin, et käsitsi saan paremini rohitud ja suurte kapsaste vaheltmteengi kummargil tööd. Selg annab veidi tunda, jalad ka, aga taas pean ütlema, et tore siiski ja tegelikult pole vingumiseks põhjust, sest makstakse väga hästi ja Eestis rohimise eest nii palju küsides, olgu ma või ülim kõplaja, saadetaks mimd kuu peale suure jututa. Homme hommikul taas rõõmsalt tööle :)
Muid jutte, siis otsime koos teiste eestlastega oma elamist, midagi, mis oleks odavam. Täna oli rendimaksmise päev, me ütlesime, et me ei teadnud ja maksame homme :D Loodame lähipäevadel ära saada,siit, kuigi inimesed väga lahedad siin, siis no respect teiste suhtes õhtusel ajal küll. Magama jääda on raske, sest lärmatakse kaua just tubadekoridoris. Loodame et näkkab ja saab toa või maja rentida,,sest farmismjätkub töödmja Pembertoni lähen ka veel koristama. Seal saab raha kohe kätta, seega hea kõrvlt nata lisa teenida. Isegi nii lihtsa asja eest kui koristamine saab väga head tasu, mida Eestis võib vaid jõululaupäeval unes näha.
Üks päev käisime suure puu juures ka, nimeks neil diamond treesja kohalikud vaatamisväärsused, metsikult kõrged. Ühe otsas on vaateplatvorm, nii 52 meetri kõrgusel :D
Raigo ronis ühe sisse, mis juba ise otsad andud :D

Tee 52 meetri kõrgusele alaku..

Oleme ikka roosad (praegu punased sest päike põletas) ja rõõmsad ning tervitame Teid kõiki. Öelge, kui talvekasukad välja toote. Me õnneks võtame riideid järjest vähemaks. Cheers;)